WEAR in onderzoeksrapport Canvas8: ''Are sneakerheads looking for sustainability?''

WEAR in onderzoeksrapport Canvas8: ''Are sneakerheads looking for sustainability?''

Onlangs is WEAR genoemd in een onderzoeksrapport van Canvas8*, een onderzoeks- en consultancybureau dat zich richt op consumententrends en innovatie. Canvas8 onderzocht de vraag of sneakerheads op zoek zijn naar duurzaamheid en hoe merken hierop kunnen inspelen. 

In het rapport wordt WEAR als een goed voorbeeld genoemd voor merken die willen inspelen op de groeiende vraag naar duurzaamheid in de sneakerindustrie. WEAR verkoopt pre-loved sneakers en biedt ook diensten aan om sneakers te reinigen, wat bijdraagt aan een meer duurzame benadering van sneaker cultuur.

Het rapport stelt dat merken de tweedehandsmarkt moeten verkennen en pre-loved paren in hun marketingcampagnes of content moeten opnemen, in plaats van steeds meer nieuwe producten te produceren.

Onder het kopje: "REPAIR, REPURPOSE, RELOVE" wordt het volgende verteld:

"Eerlijk gezegd, het beste wat merken kunnen doen, is minder produceren," zegt Navetta. Om hun output te verlagen, moeten merken kijken naar de tweedehandskant van de markt en zien waar ze zich kunnen inzetten en preloved paren in hun marketingcampagnes of content opnemen, als ze niet worden hergebruikt of gerepareerd. "WEAR is een echt goed voorbeeld," zegt van den Hurk. "Ze verkopen pre-owned sneakers en je kunt er ook je sneakers laten reinigen. Ze blijven hun duurzame benadering van sneaker cultuur ontwikkelen en groeien in vele verschillende manieren."

Het is duidelijk dat consumenten steeds meer bewust zijn van de impact van hun aankopen op het milieu, en merken moeten hierop inspelen om te kunnen blijven groeien.

Lees hier het volledige rapport. 

*Canvas8 is een leidend consumer insights agency met kantoren in Londen, New York en Los Angeles.